parohia Invierea Domnului Casa Romana biserica ortodoxa romana Hayward

Parohia Ortodoxa Romana Invierea Domnului din nordul Californiei, slujeste comunitatea romaneasca din imrejurimile orasului Hayward, San Francisco si este situata la adresa: 26050 Kay ave Hayward CA 94545. Saptamanal membrii Parohiei Invierea Domnului primesc prin email Buletinul Parohial. In cuprins gasiti: Evanghelia saptamanala, Apostolul saptamanal,  cuvant de invatatura al parintelui, Sfaturi duhovnicesti legate de perioada calendaristica , etc. Acest Buletin poate fi copiat online sau primit prin lista de distributie a parohiei noastre. Toate anunturile ce apar la rubrica Mica Publicitate apar gratuit si in Ziarul Miorita, cu care parohia noastra are o relatie strasa de colaborare. Daca doriti sa va fiti informati saptamanal despre activitatile duhovnicesti si sociale din parohia si comunitatea romaneasca, va rugam sa trimiteti emailul dumneavoastra. Va invitam sa explorati site-ul nostru si sa ne faceti recomandarile dumneavoastra referitor la ceea ce ati dorii sa gasiti cititi si vizionati.

pr. Octavian

Mai mult...
Sfantul BotezBotezul este Taina prin care omul primeste iertare de pacatul stramosesc si de pacatele personale. Cel care este botezat este cufundat in apa de trei ori in numele Sfintei Treimi (cele trei cufundari, simbolizeaza cele trei zile petrecute de Hristos in mormant). Prin aceasta cufundare are loc moartea omului celui vechi si renasterea la o noua viata.
Botezul este conditia absolut necesara pentru primirea celorlalte Taine. Primitorii botezului sunt toti cei nebotezati, indiferent de varsta sau de sex, care doresc sa se curateasca de pacatul stramosesc si sa devina membrii ai Bisericii lui Hristos.
Ce trebuie sa indeplineasca primitorii botezului
In cazul in care se boteaza un adult, i se cere acestuia: dorinta de a primi botezul, credinta, pocainta si cunoasterea elementara a adevarurilor de credinta.

Mai mult...

Sfanta ImpartasaniePrin Taina Sfintei Impartasanii sau Cuminecături, sub chipul pâinii si al vinului, crestinul, primeste însusi Trupul si Sângele Mântuitorului Iisus Hristos spre iertarea păcatelor si spre viata de veci. Această Sfântă Taină se mai numeste si Sfânta Euharistie ceea ce înseamnă multmnire, pentru că atunci când a asezat-o, la Cina cea de Taină, Mântuitorul Hristos a multumit Părintelui ceresc înainte de a frânge pâinea si a o da sfintilor apostoli. Dar ea este si o jertfă de multumire către Dumnezeu adusa de Sfanta Biserică, de credinciosii ei, prin episcop sau preot. Sfânta Impărtăsanie ii uneste pe credinciosi cu Mantuitorul Iisus Hristos, dar îi uneste si între ei prin aceeasi credintă si prin dragoste crestinească ; ei sunt una si aceeasi obste crestinească în fata aceluiasi sfânt altar, împărtăsindu-se de toate darurile dumnezeiesti din unul si aceiasi potir. Sfânta împărtăsanie nu este numai o Taină, ci si o jertfă reală, nesângeroasă, adusă lui Dumnezeu, Jertfa trupului si a sângelui lui Iisus Hristos.

Mai mult...

Sfanta SpovedanieEste Taina în care Dumnezeu iartă, prin duhovnic, păcatele crestinilor care se căiesc sincer si le mărturisesc la scaunul spovedaniei, în fata preotului. Se numeste pocăintă, pentru că cel ce o primeste trebuie să regrete în mod sincer, păcatele săvârsite si mărturisite preotului duhovnic; mărturisire sau spovedanie, întrucât crestinul îsi mărturiseste păcatele în fata preotului; al doilea Botez, pentru că prin ea se spală păcatele întocmai ca prin Taina Botezului; iertare, dezlegare, pentru că prin ea se dezleagă păcătosul de legătura păcatelor. Mântuitorul Hristos a iinstituit această Taină sfintilor Săi apostoli când le-a spus : "Oricâte veti lega pe pământ, vor fi legate si in cer si oricâte veti dezlega pe pământ, vor fi dezlegate si in cer" (Matei XVIII, 18; XVI, 19). Si după Sfânta Înviere, arătându-Se apostolilor le-a zis : «Pace vouă! Precum M-a trimis pe Mine Tatăl vă trimit si Eu pe voi. Si zicând aceasta, a suflat asupra lor si le-a zis :

Mai mult...

masluTaina Maslului este lucrarea sfântă, săvârşită în numele Sfintei Treimi, de către preoţii Bisericii, prin care se împărtăşeşte credinciosului bolnav harul nevăzut al tămăduirii sau uşurării suferinţelor trupeşti, întărirea sufletească, iertarea păcatelor. Partea văzută consta din ungerea cu untdelemn sfinţit, după ce s-a invocat prin rugăciuni speciale mila lui Dumnezeu prin puterea Sfântului Duh asupra celui bolnav. Prin Taina Sfântului Maslu se dobândeşte nu numai tămăduire de bolile trupului, ci şi iertarea păcatelor, se poate face maslu nu numai pentru cei bolnavi, ci şi pentru cei sănătoşi şi nu numai o singură dată, ci de mai multe ori. Despre practicarea acestei sfinte Taine ne vorbeşte sfântul Iacov : "Dacă este cineva bolnav, să cheme pe preoţii Bisericii

şi să se roage pentru el, după ce-l vor unge cu untdelemn în numele Domnului. Rugăciunea făcută cu credinţă va izbăvi pe cel bolnav şi Domnul îl va vindeca, iar dacă a făcut păcate îi vor fi iertate... Mare putere are rugăciunea celui fără de prihana..." (Iacov, 5, 14-16)


Mai mult...
Sfanta Cununie Cununia este Taina in care, unui barbat si unei femei ce se unesc liber in casatorie, li se da prin preot harul Sfantului Duh. Cei doi devin prin aceasta Taina un singur trup. Casatoria ca legatura pe viata intre un barbat si o femeie, se intemeiaza pe faptul ca numai impreuna alcatuiesc umanitatea completa.

Savarsitorul Tainei este episcopul sau preotul. Primitorii sunt doi crestini ortodocsi de sex diferit, care nu se afla intr-un grad de rudenie apropiat. Cei care urmeaza sa se casatoreasaca trebuie sa dovedeasca preotului ca au botez valid si ca au indeplinit conditiile pe care le prevede statul pentru incheierea casatoriei civile.

In vechime, Casatoria se savarsea dupa Liturghia de duminica. La acest eveniment, participa intreaga comunitate. Astazi, cununiile sunt savarsite sambata. Practica din prezent este necanonica, pentru ca petrecerile tin pana duminica dimineata, lucru care nu mai face posibila participarea credinciosilor la Liturghia de duminica. Indicat este ca ele sa fie savarsite duminica.
Mai mult...

Biserica Ortodoxa ne invata ca moartea este despartirea sufletului de trup. Sfanta Scriptura (Biblia) arata ca atunci cand "omul merge la locasul sau de veci", trupul trebuie "sa se intoarca la pamant cuma a fost, iar sufletul sa se intoarca la Dumnezeu Care l-a dat" (Eccleziastul 12, 5-7). Bogat sau sarac, rege sau rob, intelept ori analfabet, toti parasim aceasta viata intr-o zi si ne prezentam inaintea lui Dumnezeu Care ne va judeca, randuindu-ne rasplata cuvenita. Dar, legatura celor morti cu cei vii nu inceteaza, ci ea se mentine prin rugaciune neincetata pe care Biserica o face pentru sufletele raposatilor, pastrand comuniunea de iubire si nadajduind in invierea tuturor la sfarsitul veacurilor

Cand un crestin a murit, rudele acestuia de multe ori trec prin momente de deruta, intrucat apar pareri si traditii diferite in legatura cu datinile ce inconjoara ceremonia inmormantarii.


Mai mult...

Izvorul tamaduiriiSfestania este denumirea populara pentru slujba Aghiasmei mici sau Sfintirea cea mica a apei. Preotul poate savarsi aceasta slujba fie in biserica, fie in casele credinciosilor. Termenul "aghiasma" vine de cuvantul grecesc "aghiasmos", care isi are originea in cuvantul "aghios"(sfant).  "Aghiasmos" se poate traduce si ca slujba de sfintire, dar si ca apa sfintita. Astfel, atunci cand spunem "voi face o aghiasma", intelegem slujba, iar cand spunem "voi bea un pic de aghiasma", ne referim la apa sfintita. E de dorit ca toti cei care locuiesc in casa in care se va savarsi sfestania, sa se spovedeasca si sa se impartaseasca. Pentru slujba sfestaniei, crestinul trebuie sa aseze o masuta orientata spre rasarit, pe care va pune: un vas cu apa curata, un pahar cu ulei curat, un betisor infasurat la unul din capete cu vata, lumanari, tamaie si busuioc. Pe aceeasi masa preotul va aseza Sfanta Evanghelie, Sfanta Cruce si Agheasmatarul.

Mai mult...
Text Size

20 Nov, 2017

Buletinul Parohial

Duminica Bagatului caruia i-a rodit tarina D. Bogat Rodit tarina
Citeste Buletinul Parohial
clickPDF... clickSWF

Programul Saptamanal

Sambata

18:00 Sf. Vecernie (19:30 - in cursul saptamanii)

DuminicaSubscribe

8:30 Sf. Utrenie

9:30 Acatistul Maicii Domnului

10:00 Sf. Liturghie

Primiti cu Colindul?

Colindul

pr. Serafim Rose Din Cartea Facerii
După cronologia biblică, pământul are cam 7500 de ani vechime; dar după evolutionisti ...

Sf. serafim de Sarov` Care este scopul vietii crestine?
“Domnul mi-a aratat” spuse marele Staret, “ca in copilarie ati avut o puternica dorinta ...

Mai mult

Sf. Ignatie Brancianinov Cand va fi a doua venire a Domnului?

„ Veti vedea pe Fiul Omului sezand de-a dreapta puterii si venind pe norii cerului. (Ev. Mt. 26,64)

Cuv. Paisie AghioritulDragostea de mama
Mama îşi iubeşte copiii mai mult decât pe ea însăşi. Rămâne flămândă pentru a-şi hrăni ...

Sfantul Botez

Sfantul BotezBotezul este Taina prin care omul primeste iertare de pacatul stramosesc si de pacatele personale. Cel care este botezat este cufundat in apa de trei ori in numele Sfintei Treimi (cele trei cufundari, simbolizeaza cele trei zile petrecute de Hristos in mormant). Prin aceasta cufundare are loc moartea omului celui vechi si renasterea la o noua viata.
Botezul este conditia absolut necesara pentru primirea celorlalte Taine. Primitorii botezului sunt toti cei nebotezati, indiferent de varsta sau de sex, care doresc sa se curateasca de pacatul stramosesc si sa devina membrii ai Bisericii lui Hristos.
Ce trebuie sa indeplineasca primitorii botezului
In cazul in care se boteaza un adult, i se cere acestuia: dorinta de a primi botezul, credinta, pocainta si cunoasterea elementara a adevarurilor de credinta.

La prunci, pentru indeplinirea acestor conditii marturisesc si garanteaza nasii.
Botezul - randuiala intrarii in crestinism
Randuiala botezului cuprinde:
a) pregatirea prin post pentru Botez;
b) Lepadarile sau renuntarea la omul cel vechi, prin exorcizarea fortelor demonice;
c) Marturisirea credintei adevarate (Simbolul credintei - Crezul).
d) Afundarea in apa sfintita a botezului, act sacramental de asumare personala a mortii si invierii in Hristos,
Simbol al trecerii de la o existenta dupa trup, la una dupa Duh;
e) Invocarea numelui Sfintei Treimi de catre savarsitor, prin care cel nou botezat este restaurat "dupa chipul si asemanarea" lui Dumnezeu, Treimea cea de o fiinta si nedespartita.
f) Urmeaza Taina ungerii cu Sfantul Mir, in care cel botezat primeste pecetea darului Sfantului Duh.


Unde are loc Botezul?

Botezul se face in pronaos. Dupa Botez, celui botezat i se da Taina Impartasaniei, ca semn vizibil al apartenentei sale la acea comunitate.
Cine poate savarsi Botezul?
Numai episcopul si preotul au calitatea de a boteza potrivit canonului 47 apostolic. Insa, in caz de urgenta, canonul 43 al Sinodului VI ecumenic permite oricarui crestin sa boteze, dar acest botez trebuie sa fie completat cu Taina Mirungerii si a Impartasaniei (Sfantul Vasile, canonul 1).
Botezul copiilor
Biserica Ortodoxa a practicat totdeauna botezul copiilor. Desi copiii n-au pacat personal si nu pot marturisi in mod voluntar credinta lor, din cauza imaturitatii varstei, totusi, prin actul conceperii lor, ei impartasesc starea comuna a firii umane nesfintite. Sfanta Scriptura precizeaza ca „nimeni nu este curat de pacat, chiar daca viata lui ar fi o singura zi” (Iov, 14,4)
Botezul al doilea – Rebotezul
Al doilea botez sau rebotezul este interzis ortodocsilor, deoarece Iisus Hristos "a adus o singura jertfa pentru pacate" (Evr. 10, 12), odata pentru totdeauna (Evr. 10, 10). Totusi copiii sa fie rebotezati daca nu se stie cine i-a botezat (can. 94 - Sinodul al Vl-lea ecumenic).
Botezul ereticilor si schizmaticilor
Biserica Ortodoxa face o distinctie intre ereticii care trebuie sa fie botezati pentru a fi primiti in Biserica (can. 46 apostolic, can. 19 - Sinodul I ecumenic, can. 7 - Sinodul al II-lea ecumenic, can. 95 - Sinodul al VI-lea ecumenic), si ereticii al caror botez poate fi acceptat pe temeiul iconomiei (can. 2, Sinodul al VI-lea ecumenic).
Ce ne trebuie pentru Botez
Lucrurile necesare pentru oficierea Botezului sunt:
- certificatul de nastere al copilului - trebuie preluate date despre copil si trecute in Registrul parohial, precum si in certificatul de botez;
- o lumanare de ceara curata - lumanarea pentru Botez;
- vin rosu pentru Sfanta Impartasanie;
- o sticluta cu ulei (va fi folosit la ungerea dinainte de afundarea in cristelnita);
- un sapun si un prosop (pentru spalarea preotului pe maini dupa afundare);
- o panglica, cu care preotul va sterge pruncul in locurile in care a fost uns cu Sfantul si Marele Mir.
De dorit:
- nasii sa cunoasca Simbolul de Credinta (Crezul).
Nasii de botez

Nasii de botez - Pentru a boteza pe cineva nu este important sa fii casatorit. Nu pot fi nasi la Botez, crestinii de alta confesiune. Nasii sunt persoanele care fac marturisirea de credinta in locul si in numele celui ce se boteaza.
La botez, nasul primeste individual in brate pruncul de parte barbateasca, iar nasa primeste in brate, tot individual, pruncul de parte femeiasca.
Datoria lor este sa creasca pruncul (finul) in spirit crestin.
Nasii devin parintii spirituali ai pruncului, nascandu-l pentru viata cea noua, in Hristos. Ei au aceleasi obligatii si raspunderi pentru viata spirituala a finului lor ca si parintii care l-au nascut.
Cum se cuvine sa se aleaga nasii la botez ?
Cel care doreste sa-si duca o viata curata, trebuie sa-si aleaga nasii dintre cei mai buni si mai evlaviosi crestini, indiferent de starea lor sociala. Daca din Sfanta Scriptura aflam ca "Mantuirea sta intru mult sfat", sau ca "Cei lipsiti de povatuitori cad ca frunzele", atunci putem intelege de ce este important ca nasii sa aiba experienta vie a relatiei cu Hristos. Numai din acesta relatie, nasii vor putea primi orice fel de intrebare din parte fiilor spirituali, fara a fi derutati de dificultatea lor.
Rudenia dintre fin si nas
Potrivit canonului 53 al Sinodului VI ecumenic, nasul se leaga cu finul si cu parintii lui "printr-o rudenie spirituala, care este mai mare decat cea dupa trup". Prin acest canon este interzisa interzisa casatoria intre nas si mama finului, si ca, in cazul cand s-ar incheia o asemenea casatorie, ea trebuie sa fie despartita, iar cei ce o incheiasera sa fie supusi epitimiilor pentru desfranati.
De retinut:
Exista credinta in popor, ca dupa 8 zile, nasii sa scalde pruncul. Acest act este cunoscut sub denumirea de "luarea mirului”. Amintim ca aceasta practica nu se regaseste in traditia ortodoxa si ca Sfantul Mir este sters de preot la Botez.
Randuieli dupa nasterea copilului
Mareste imaginea.
Slujbele prin care Biserica isi arata grija fata de copilul nou-nascut si de mama lui sunt: randuiala din Ziua intai; cea din Ziua a opta dupa nastere (cand se pune numele pruncului) si a rugaciunilor la 40 de zile de la nasterea pruncului.
Randuiala din Ziua intai - dupa nasterea unui copil, in prima zi, preotul rosteste o rugaciune de sfintire a apei, in care cere iertarea pacatelor, indepartarea rautatilor si vindecare. Dupa sfintirea apei se citesc trei rugaciuni, pentru iertarea pacatelor si curatirea femeii lauze de intinaciunea trupeasca, pricinuita de nastere, intrucat suntem "zamisliti in faradelegi si nascuti in pacate" (Ps. 50, 6) ; in a doua rugaciune preotul cere Domnului s-o miluiasca pe mama, pe prunc, trimitandu-le ingeri care sa-i fereasca de lucrarea duhurilor rele. Se citeste si rugaciunea de curatenie pentru cei care s-au atins de lauza, considerandu-se "necurati", dupa Levitic (12, 1-4).
In cazul in care randuiala din Ziua intai nu se face la maternitate, preotul este chemat la casa celei ce a nascut. In acest caz, preotul citeste rugaciunile pentru Ziua intai dar si cele pentru Ziua a opta.
Apa sfintita se pastreaza in casa in care locuieste copilul si se stropeste cu ea mama, copilul si familia.
Ziua a opta dupa nastere

In a opta zi de la nastere i se pune nume celui nascut. Aceasta randuiala se savarseste in fata usilor imparatesti si cuprinde: "Sfinte Dumnezeule", troparele, rugaciunea, "insemnarea" pruncului, Psalmul 50, "Cuvintele mele pricepele, Doamne..." si Apolisul.
In timpul slujbei pentru punerea numelui, preotul insemneaza pruncul cu semnul Sfintei Cruci, la frunte, la gura si la piept. Dupa acest act, se rosteste o rugaciune in cadrul careia se pomeneste pentru prima data numele copilului la cuvintele: "Sa se insemneze lumina fetei Tale peste robul Tau acesta (N) si sa se insemneze Crucea Unuia-Nascut Fiului Tau in inima si in cugetul lui“. Dupa rostirea acestei rugaciuni, preotul ia pruncul in brate si face cu el semnul Sfintei Cruci, cantand troparul si condacul Intampinarii Domnului, apoi rosteste cuvintele pentru incheierea slujbei.

Aceasta randuiala are loc in ziua a opta pentru respectarea prescriptiilor din Scriptura, dar si pentru faptul ca ziua a opta este simbolul imparatiei lui Dumnezeu. Astfel , Biserica intampina copilul ca pe o faptura creata pentru vesnicie.
Din nefericire pruncul nu mai este adus la biserica in a opta zi, ca sa primeasca numele. Numele este pus in ziua botezului. Insa, acest act e o lucrare necanonica.
Rugaciunile la 40 de zile de la nasterea pruncului
La 40 de zile de la nasterea copilului, mama vine la Biserica pentru a i se citi doua rugaciuni.  In prima rugaciune se cere: "Pe roaba Ta aceasta (numele mamei), pe care ai mantuit-o cu voia Ta, curateste-o de tot pacatul si de toata intinaciunea...“, iar in a doua rugaciune: "Spala-i intinaciunea trupului, necuratia sufletului, la plinirea acestor zile, ca, invrednicindu-se a intra in Biserica Ta cea sfanta...“. Deci, scopul acestor rugaciuni este curatirea de pacate si invrednicirea de a intra in Biserica si a se impartasi cu Trupul si Sangele lui Hristos.

Rugaciunile la 40 de zile de la nasterea pruncului sunt citite de preot in pronaos.

Amintiri

picniculverii04.jpg

Calendarul zilei

Calendar.pdf

Sfanta Evanghelie

Sfantul Apostol

Sf. Ioan Maximovitch

Sf. Ioan Maximovitch


Inchinarea la Sfintele Moaste ale Sfantul Ioan.

Holy Virgin Cathedral - 6210 Geary Blvd, San Francisco, CA 94121-1822

 

Cine este Sf. Ioan Maximovitch?

Citeste viata Sfantului

Ajuta Parohia

cruce aurie

  1. Rugandu-va pentru mantuirea membrilor si bunastarea ei.
  2. Devenind membru al parohiei.
  3. Devenind membru in Consiliul Parohial.
  4. Sustinand finaciar parohia prin donatii

  5. Donand bani pentru fondul General sau pentru diferitele proiecte.
  6. Organizand Fundraisinguri
  7. Organizand Ora de Cafea.
  8. Folosind programul eScrip.
  9. Cumparand produse de la magazinul bisericesc.
  10. Cumparand online prin portalul parohiei.
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterAzi963
mod_vvisit_counterIeri2175
mod_vvisit_counterSaptamana Acesta963
mod_vvisit_counterSaptamana Trecuta17994
mod_vvisit_counterLuna Acesta57620
mod_vvisit_counterLuna Trecuta56126
mod_vvisit_counterIncepand cu 09/27/20132596037

We have: 54 guests online
Today: Nov 20, 2017

Caritate Ortodoxa

I.O.C.C.

IOCC, in the spirit of Christ’s love, offers emergency relief and development programs to those in need worldwide, without discrimination, and strengthens the capacity of the Orthodox Church to so respond.

Site-uri Ortodoxe

razboi intru cuvant

crestin ortodox

Ortodoxia.md

Ortodox Radio-TV

Ancient Faith Radio

Trinitas TV

radio trinitas

ortodox radio

Site Login